صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چیست؟

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چیست؟

صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نوعی ازصندوق های سرمایه گذاری می باشد که تمام افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در آن ،دوره‌ای سود خودرا دریافت کنند. روش سوددهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت معمولا پرداخت سود بصورت یک ماهه یا سه ماهه است و اگر به غیر از این باشد این موارد در امید نامه صندوق ذکر می‌شود.
این صندوق ها نسبت به دیگر صندوق‌ها دارای ریسک پذیری کمتر و در مقابل میزان سود در مقایسه با صندوق های دیگر نیز کمتر می باشد . بنابراین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت را می‌توان به عنوان یکی از روش‌های مطمئن سرمایه‌ گذاری به حساب آورد.
 

 
سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت مناسب افرادی می باشد .که تمایل به سپرده‌گذاری در بانک ها دارند و نمی‌خواهند ریسک زیادی را بپذیرند. علاوه بر این محاسبه سود سپرده بانکی به صورت ماه‌شمار است. یعنی برای این که به سپرده سود تعلق بگیرد، باید سرمایه حداقل یک ماه در حساب بماند اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری چنین محدودیتی ندارند و سرمایه‌گذار در هر زمان می‌تواند اصل سرمایه به علاوه سود سپرده‌گذاری را برداشت کند.

آیا سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت مطمئن است؟

سازمان بورس، بر کلیه فعالیت‌های این صندوق‌ها نظارت می‌کند. تمامی صندوق‌ها موظف‌اند گزارش کاملی از فعالیت‌های خود را به‌صورت ماهیانه به سرمایه‌گذاران ارائه دهند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کدال(سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران)، به این گزارش‌ها دسترسی داشته باشید.
 

مزایای صندوق‌ سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت

قابلیت نقدشوندگی بالا ، سود تضمینی ،امکان سرمایه گذاری با حداقل سرمایه و ریسک پایین از جمله ویژگی های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت می باشد که در ادامه به شرح کامل آن می پردازیم.
طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق های درامد ثابت موظفند حداقل 75% از دارایی هایشان را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی، و سپرده بانکی اختصاص دهند. همین امر باعث حداقل شدن ریسک صندوق های درآمد ثابت می شود.
با توجه به صلاح دید مدیر صندوق باقی مانده دارایی صندوق در ابزارهای بازار سرمایه که ریسک بالاتری دارند، سرمایه گذاری خواهد شد. بطور معمول صندوق با درامد ثابت به دلیل وزن بالای سرمایه گذاری در ابزارهای کم ریسک مانند سپرده بانکی، حداقل سود تضمین شده خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی

 

نظر خود را ارسال کنید