تمام مشتریانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب نموده اند میتوانند از طریق سامانه سهام عدالت کارگزاری بانک رفاه کارگران اقدام به فروش سهام عدالت خود کنند.

مشتری جدیدی که تا کنون اقدامی برای فروش انجام نداده است میتواند از بخش ثبت نام در اولین ورود اقدام به ثبت نام کند؛ و با مشاهده دارایی سهام عدالت خود تا سقف تعیین شده در نمادهای مختلف درخواست فروش ثبت کنند.

جهت ورود به سامانه سهام عدالت اینجا کلیک کنید

این سامانه به منظور مدیریت پرتفوی سهام عدالت (مشاهده و فروش) طراحی شده است و مشتریان میتوانید پرتفوی سهام خود را مشاهده کرده و تا سقف تعیین شده بر روی نمادهای دلخواه سفارش فروش ثبت کنند. لازم به ذکر است تا اطلاع ثانوی امکان تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت وجود ندارد.

در صورتی که مشتری قبلا از طریق وبسایت یا شعب بانک رفاه برای فروش 30 درصد سهام عدالت خود اقدام کرده باشد؛ میتواند با مراجعه به سامانه سهام عدالت کارگزاری بانک رفاه از مسیر زیر برای ورود و ثبت درخواست جدید تا سقف مجاز اقدام کند:<

  • ورود به سامانه
  • رمز عبور خود را فراموش کرده ام
  • وارد کردن کد ملی و دریافت پیامک تایید و تعریف رمز عبور جدید

توجه: تنها راه فروش سهام عدالت تا سقف 60 درصد برای مشتریانی که پیش از این مستقیماً از طریق بانک رفاه برای فروش 30 درصد خود اقدام بودند و فرآیند فروش آنان آغاز شده است استفاده از سامانه سهام عدالت کارگزاری بانک رفاه است.

شرایط فروش سهام عدالت چیست؟ قبل از هر اقدامی متن قرارداد و تاییدیه کارگزار ناظر را مطالعه کنید تا با شرایط فروش سهام عدالت آشنا شوید.

سفارش باز به چه معناست؟ پس از ثبت سفارش فروش، سفارشات در ستون سفارش باز نمایش داده میشوند، سفارش باز به معنای در انتظار انجام است.

آیا ثبت درخواست فروش به معنای تکمیل فروش سهام است؟ خیر، پس از ثبت درخواست فروش یک نماد مشخص،کارگزاری با توجه به شرایط بازار اقدام به فروش خواهد کرد؛ از ثبت درخواست فروش تا تکمیل آن مدتی به طول خواهد انجامید؛ که این زمان با توجه به شرایط هر نماد و وضعیت بازار متفاوت خواهد بود؛ به همین دلیل نمیتوان زمان دقیقی برای تکمیل فروش اعلام نمود.

چرا پس از ورود به سامانه نام و شماره شبای من نمایش داده نمیشود؟ در صورتی که پس از ورود به سامانه اطلاعات شما شامل نام و شماره شبا نمایش داده نمیشود مشکل مربوط به عدم بروزرسانی اطلاعات است و پس از چند روز به طور خودکار برطرف خواهد شد.

در صورتی که قبلا در بانک رفاه (شعب یا وبسایت بانک رفاه) به منظور فروش 30 درصد اول ثبت نام کردهاید و تا کنون مبلغی برای شما واریز نشده است و شماره 1569 اعلام میکند کارگزار ناظر ندارید (رجوع به راهنمای استعلام کارگزاری) احتمالاً دچار مغایرت اطلاعاتی هستید با مراجعه به راهنمای پایین صفحه میتوانید از مشکلات و راه حل آنها مطلع شوید.

  • چگونه متوجه کارگزار ناظرسهام عدالت خود شوم؟ در صورتی که کارگزار ناظر خود را نمیدانید میتوانید با شماره 1569 (بدون پیش شماره) تماس گرفته و با طی روند زیر از نام کارگزار ناظر سهام عدالت خود مطلع شوید:
    • شماره گیری تلفن 1569 وارد کردن عدد 1 وارد کردن کد ملی ثبت کلید #
    • اعلام کارگزاری بانک رفاه: در صورتی که کارگزار ناظر شما کارگزاری بانک رفاه اعلام شد میتوانید طبق مطالب پیشگفته مانند مشتریان بانکی وارد سامانه شوید و از وضعیت درخواستهای خود مطلع شوید.
    • اعلام عدم وجود کارگزار ناظر: اگر سامانه اعلام میکند شما کارگزار ناظر سهام عدالت ندارید به این معناست که تا کنون در هیچ کارگزاری ثبت نام نکردهاید و اکنون میتوانید برای ثبت نام اقدام کنید و یا درخواستی که قبلاً در بانک ثبت کرده اید به علت مغایرت اطلاعاتی(عدم انطباق کد ملی و شماره همراه) با موفقیت اجرا نشده است.
  • کد ملی و شماره موبایلی که در سامانه سهام عدالت داشتهام منطبق نیست: در صورتی که شماره موبایل شما و کد ملی منطبق نباشد درخواست فروشی که در بانک ثبت کردهاید قابلیت اجر ندارد بایستی با مراجعه به وبسایت Sahamedalat.ir شماره خود را اصلاح کنید و شماره ای وارد کنید که به نام خود فرد است و سپس مستقیماً از طریق سامانه سهام عدالت کارگزاری اقدام به ثبت نام و ثبت سفارش فروش کنید.
  • برای اولین بار میخوام در سامانه سهام عدالت کارگزاری رفاه ثبت نام کنم اما با خطای شماره موبایل مواجه میشوم: در صورتی که هنگام ثبت نام با خطای مربوط به شماره موبایل مواجه شده اید بایستی با مراجعه به وبسایتsahamedalat.ir شماره موبایل خود را اصلاح کنید وسپس برای ثبت نام مجدد تلاش کنید.
  • سامانه 1569 کارگزاری دیگری را اعلام میکند اما قبلا در بانک رفاه ثبت سفارش فروش کردهام: با توجه به اینکه تنها یکبار میتوان کارگزار ناظر سهام عدالت انتخاب نمود اگر سامانه 1569 کارگزاری دیگری را برای شما اعلام میکند در خواستی که در بانک ثبت کردهاید ملغی است و قابلیت اجرا ندارد؛ و شما باید امور مربوط به فروش سهام عدالت خود را از طریق کارگزاری اعلام شده پیگیری کنید.
  • در سامانه سهام عدالت کارگزاری شماره شبایی نمایش داده میشود که دارای مشکل است: در صورتی که شماره شبای شما ایراد دارد یا مسدود است باید با مراجعه به وبسایت sahamedalat.ir اطلاعات خود را ویرایش کنید.
  • برای متقاضیان زیر 18 سال که نمیتوانند شماره موبایل به نام خود داشته باشند باید چه کنیم؟ دارندگان سهامی که سن آنان کمتر از 18 سال میباشد، برای فروش سهام خود، میبایست به همراه ولی یا قیم در سامانه سجام (sejam.ir) ثبت نام و احراز هویت گردند. (شماره همراه اعلام شده برای فرزند و ولی بایستی با شماره ثبت شده در سامانه سهام عدالت به آدرسsahamedalat.ir منطبق باشد)