خرید ربع سکه طلا از بورس کالا + آخرین قیمت

خرید ربع سکه طلا از بورس کالا + آخرین قیمت

عرضه ربع سکه در بورس کالا

گواهی سپرده کالایی ربع سکه طلا بهار آزادی، اولین بار در روز شنبه 1401/10/24 در بورس کالا عرضه شد و با نماد «سکه۰۳۱۲ن۰۶» معامله شد. طبق اعلام شرکت بورس کالا دور دوم عرضه ربع سکه از سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز کاری از طریق بورس کالای ایران اغاز شد. بر خلاف دور پیشین در این عرضه معاملات گواهی سپرده ربع سکه با سازوکار حراج چند قیمتی انجام میشود و در صورت معامله(برنده شدن درحراج) تخصیص و پرداخت برابر با قیمت سفارش خرید مشتری انجام میشود.
افرادی که در طرح خرید ربع سکه در بورس کالا شرکت کنند می توانند 5 روز بعد از خرید، سکه طلای ربع بهار آزادی ضرب سال 1386 را از انبار مورد تایید بازار بورس کالا (خزانه بانک رفاه کارگران) تحویل بگیرند؛ توجه داشته باشید زودتر از مهلت تعیین شده امکان تحویل ربع سکه‌ به دارنده گواهی سپرده کالایی وجود ندارد. همچنین ربع سکه‌های تحویلی به مشتریان بدون وکیوم است.
 

ربع سکه در بورس کالا با چه قیمتی فروش رفت؟

در روزهای 4، 5 و 8 بهمن 1401 که دومین مرحله از عرضه ربع سکه در بورس کالا انجام شده است طبق آمار اعلامی شرکت بورس کالا، معامله ربع سکه در قیمت های ذیل انجام شده است

سابقه معاملات ربع سکه

در روش جدید فروش که با نام حراج چند قیمتی ارائه شده است، تمام سفارش هایی که با قیمتی بیشتر از قیمت مورد نظر بانک مرکزی ثبت شده باشد، در همان قیمت سفارش داده شده اعمال خواهد شد؛ به همین دلیل فاصله قیمتی قابل توجهی بین کمترین و بیشترین قیمتی که ربع سکه به فروش رفته است مشاهده می شود.

راهنمای خرید ربع سکه از بورس

برای دریافت ربع سکه در بورس،  حتما باید کد بورسی داشته باشید، جهت دریافت کد بورسی ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام و احرازهویت کنید، از این رو می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نام کارگزاری بانک رفاه کارگران به صورت کاملا غیرحضوری هم در سجام و هم در کارگزاری ثبت نام کنید.
باید توجه به این موضوع داشت که با وجود اینکه ربع سکه در بورس کالا عرضه می‌شود اما خرید آن از طریق سامانه معاملات آنلاین کارگزاری بانک رفاه و با کد بورسی انجام می‌شود و بنابراین شما نیازی به داشتن کد بورس کالا و حساب وکالتی نخواهید داشت.

نماد و تابلوی معاملات ربع سکه در بورس

نماد ربع سکه بورس کالا

راهنمای ثبت سفارش ربع سکه طلا به وسیله سامانه معاملات آنلاین

خرید ربع سکه طلا از بورس کالا
 
توجه داشته باشید هر گواهی سپرده کالایی معادل یک صدم قطعه سکه‌ طلا ربع بهار آزادی است. در نتیجه سفارشات در سامانه معاملاتی باید به صورت مضربی از ۱۰۰ وارد شوند. به طور مثال، برای خرید یک ربع سکه طلا باید عدد ۱۰۰ و برای خرید ۵ عدد ربع سکه باید عدد ۵۰۰ را در بخش حجم سفارش وارد کنید.
به منظور خرید ربع سکه از طریق پلن آنلاین در بخش جستجوی نماد عبارت "ربع سکه" را جستجو کنید و سپس نماد «سكه0312ن06» که در بخش نتایج ظاهر می‌شود را انتخاب و همچون سایر نمادهای بورسی ثبت سفارش کنیدو
توجه داشته باشید که هنگام خرید نمادها بورسی می‌توانید همان زمان بر اساس قیمت تابلو خرید خود را انجام دهید اما در خرید ربع سکه در بورس کالا باید سفارش خود را بین ساعت 9 الی 13 ثبت کنید (امکان تغییر ساعت ثبت سفارش با توجه به علام ناظر بازار وجود دارد)؛ سپس بعد از ساعت 13 خرید شما در صورت رسیدن قیمت ثبت و انجام خواهد شد.
نمادهای ربع سکه بسته به بانک صادرکننده و ویژگی‌های دیگری که می‌تواند داشته باشد، متفاوت است مثل نماد "تمام سكه طرح جديد ۰۰۱۱ ملت (سكه۰۰۱۱پ۰۲) و تمام سكه طرح جديد ۰۰۱۲ رفاه (سكه۰۰۱۲-۰۱) که توسط دو بانک مختلف عرضه شده‌اند. با این حال فعلاً فقط یک نماد برای ربع سکه ثبت شده که «سکه۰۳۱۲ن۰۶» است.

شرایط معامله ربع سکه در بورس

  • تنها اشخاص حقیقی مجاز به انجام معاملات در نماد گواهی سپرده کالایی ربع سکه‌ طلا هستند.
  • هر کد معاملاتی حداکثر مجاز به خرید ۵۰۰ گواهی سپرده (معادل ۵ قطعه ربع سکه) است.
  • آیا به این سکه ها مالیات تعلق می‌گیرد؟ خیر، به قیمت ربع سکه‌های خریداری شده مالیات بر ارزش افزوده اضافه نمی‌شود و مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهار آزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده است؛ لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمی شود.
  • دامنه قیمت سفارشات و قیمت سفارش عرضه توسط بانک مرکزی تعیین خواهد شد.
  • معاملات گواهی سپرده نماد مذکور در روزهای شنبه تا چهارشنبه در روزهای غیر تعطیل به درخواست بانک مرکزی انجام می‌شود. روز عرضه یک روز قبل و پس از تامین کالا در انبار، اطلاع رسانی خواهد شد.

هزینه های انبارداری ربع سکه طلا

هزینه انبارداری، روزانه به ازای هر قطعه ربع سکه طلا جمعا مبلغ  10090 ریال (109 تومان) شامل هزینه انبارداری و مالیات بر ارزش افزوده هزینه انبارداری می باشد.  این هزینه بر عهده خریدار است که در هنگام تحویل کالا از خزانه، باید با انباردار تسویه گردد.

 تحویل گرفتن سکه طلای ربع بهار آزادی از خزانه بانک رفاه کارگران (انبار بورس کالا)

محل تحویل ربع سکه، خزانه بانک رفاه واقع در شهر تهران است. برای تحویل، مالک یا نماینده قانونی وی باید پس از هماهنگی با خزانه بانک و دریافت نوبت کالا، در زمان مشخص شده همراه با مدارک هویتی خود به خزانه مراجعه کند.  چنانچه نوبت اخذ شده کمتر از 5 روز کاری از زمان خرید گواهی سپرده کالایی ربع سکه باشد، به درخواست تحویل ترتیب اثر داده نخواهد شد.

آدرس سامانه نوبت دهی سکه طلا بورس کالا بانک رفاه کارگران

کلیه دارندگان گواهی سپرده کالایی و یا نمایندگان آنها می بایست جهت تحویل گرفتن سکه طلای ربع بهار آزادی ابتدا از طریق سامانه نوبت دهی سکه بورس کالای بانک رفاه کارگران به آدرس  https://coin.refah-bank.ir/Membership/login  نوبت دریافت نموده و در تاریخ اعلامی توسط این سامانه به همراه مدارک احراز هویت خود و حسب مورد وکالت نامه رسمی طبق فرمت اعلامی بانک رفاه کارگران به خزانه مراجعه نمایند.

آدرس خزانه بانک رفاه کارگران جهت تحویل سکه طلا

  • آدرس : تهران - میدان ونک- خیابان ملاصدرا - خیابان شیراز شمالی - نبش کوچه حاضری - پلاک 186
  • تلفن : 02182188134 

صندوق نگین رفاه (درآمد ثابت)

شروع سرمایه گذاری

صندوق نگین رفاه

شروع سرمایه گذاری
 
 
 
 

مطالب پیشنهادی

 

نظر خود را ارسال کنید