سوالات پرتکرار بورسی




صندوق های سرمایه گذاری

منظور از صدور و ابطال چیست؟

به فرآیند سرمایه‌گذاری (خرید واحدهای صندوق) صدور و به فرآیند فروش واحدهای سرمایه‌گذاری (دریافت مبلغ سرمایه‌گذاری شده)، ابطال گفته می‌شود. صدور واحدهای صندوق‌های تحت مدیریت شرکت کارگزاری بانک رفاه از جمله (صندوق سرمایه گذاری نگین رفاه، صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه، صندوق سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون) از طریق پرتال به آدرس www.refahbroker.ir/mutual-fund امکان‌پذیر است. ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه و صندوق سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون تنها از طریق پرتال و در صندوق سرمایه گذاری نگین رفاه هم از طریق پرتال و هم از طریق مراجعه حضوری به هر یک از شعب بانک رفاه امکان‌پذیر است.

آیا حساب بانکی تعریف شده در حساب کاربری سرمایه‌گذار می‌تواند حساب مشترک باشد؟

خیر، حساب بانکی (که لازم است قبل از ثبت نام در پرتال در بانک رفاه افتتاح شود) برای هر سرمایه‌گذار باید به صورت انفرادی باشد و حساب مشترک نباشد.

درخواست‌ صدور در صندوق‌های سرمایه گذاری پرتال صندوق های کارگزاری بانک رفاه چه زمانی تایید می‌شود و به دارایی قبلی اضافه می‌شود؟

در صندوق نگین رفاه صدور واحدهای سرمایه‌گذاری به نرخِ روز ارائه درخواست و در روزِ کاری بعد از ثبت درخواست، تأیید می‌شود. داراییِ اضافه شده، ساعت 14 به بعدِ روز بعد از ثبت درخواست، در پرتال قابل مشاهده است. در صندوق گنجینه رفاه و بانک توسعه تعاون صدور واحدهای سرمایه‌گذاری به نرخ روزِ کاری بعد از ارائه درخواست و دو روز کاری بعد از ثبت درخواست، تایید و انجام می‌شود. داراییِ اضافه شده، ساعت 14 به بعدِ دو روز کاری بعد از ثبت درخواست، در پرتال قابل مشاهده است. (لازم به ذکر است در صندوق نگین رفاه، گنجینه رفاه، بانک توسعه تعاون پنجشنبه‌ها و روزهای تعطیل روزِ کاری صندوق محسوب نمی‌شود)

آیا صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری پرتال صندوق های کارگزاری بانک رفاه شامل کارمزد است؟

در صندوق نگین رفاه هیچ کامزدی بابت صدور و ابطال دریافت نمی‌شود. در صندوق گنجینه رفاه و بانک توسعه تعاون مبلغ 20،000ریال برای صدور از سرمایه‌گذار دریافت می‌شود و ابطال واحدها در زمان کمتر از 90 روز از تاریخِ صدور، مشمول کارمزد ابطال طبق جدول زیر است:

عنوان هزینه شرح
کارمزد صدور مبلغ 20،000 ریال برای صدور هر گواهی سرمایه‌گذاری
کارمزد ابطال 1) 5% از قیمت ابطال در صورتی‌که تاریخ ابطال هفت روز یا کمتر با تاریخ صدور گواهی سرمایه‌گذاری فاصله داشته باشد.
2) 4% از قیمت ابطال در صورتی‌که تاریخ ابطال بیش از هفت روز و برابر یا کمتر از 15 روز با تاریخ صدور گواهی سرمایه‌گذاری فاصله داشته باشد.
3) 3% از قیمت ابطال در صورتی که تاریخ ابطال بیش از 15 روز و برابر يا كمتر از 30 روز با تاریخ صدور گواهی سرمایه‌گذاری فاصله داشته باشد.
4) 2% از قیمت ابطال در صورتی که تاریخ ابطال بیش از 30 روز و برابر يا كمتر از 60 روز با تاریخ صدور گواهی سرمایه‌گذاری فاصله داشته باشد.
5) 1% از قیمت ابطال در صورتی که تاریخ ابطال بیش از 60 روز و برابر يا كمتر از 90 روز با تاریخ صدور گواهی سرمایه‌گذاری فاصله داشته باشد.
تذكر: ابطال واحدهاي سرمايه‌گذاري به ترتيب تاريخ از اولين واحدهاي سرمايه‌گذاري صادره صورت مي‌پذيرد ( روش اولين صادره از اولين وارده)
آیا واحدهای صندوق های سرمایه‌گذاری معاف از مالیات هستند؟

بله، تمام صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت کارگزاری بانک رفاه ، معاف ازمالیات می‌باشند.

بورس کالا و انرژی


بورس کالا چیست ؟

بورس های کالا و ابزارهای نوین مالی مورد استفاده در آنها را می توان آخرین زنجیره از فرآیند گسترش و توسعه بازارها دانست که در پاسخ به نیاز اقتصاد به افزایش شفافیت و اطلاع رسانی، مدیریت ریسک های ناشی از نوسان قیمت ها، سازماندهی بازارها در جهت ارتقاء کارایی و به بیان خلاصه کاهش هزینه های مبادله، ظهور یافته اند .در کشور جمهوری اسلامی ایران اولین گام برای ایجاد بورس های کالایی با فراهم شدن مقدمات لازم در قانون برنامه پنج ساله سوم برداشته شد و بورس های فلزات و کشاورزی به ترتیب در سال های 1382 و 1383 راه اندازی شدند. فرآیند تحول و تکامل بازار سرمایه در کشور با تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در آذر ماه سال 1384 تداوم یافت و پس از انحلال سازمان کارگزاران بورس های فلزات و کشاورزی ، بورس کالای ایران در مهر ماه سال 1386 تاسیس شد. در حال حاضر بورس کالای ایران وظایف بسیار مهمی را در بهبود عملکرد و تسهیل فرآیند توسعه اقتصادی بر عهده دارد و استمرار فعالیت موفق آن می تواند زمینه ساز تحولاتی چشمگیر در اقتصاد کشور باشد. هم اکنون در بورس کالای ایران، انواع کالاها در بازارهای فیزیکی، مشتقه و فرعی، توسط کارگزاران مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار دادوستد می شود.

مراحل ثبت نام

مراحلی که خریدار برای اولین خرید از بورس کالا باید قبل از تالار معاملات انجام دهد ، به ترتیب عبارت است از:
1- انتخاب کارگزار
2-دریافت کد بورسی
3- افتتاح حساب وکالتی
4-ارائه سفارش خرید

مراحل اخذ کد بورسی

کلیه متقاضیان معاملات در بورس کالا بایستی از طریق کارگزار به مسوول پذیرش مشتری معرفی شوند و کارگزاران موظفند فرم تقاضای شناسایی مشتری جهت درخواست کد معاملاتی را همراه با مدارک شناسایی مشتری به مسوول پذیرش در بورس کالا مشتری ارایه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت شناسایی مشتریان حقیقی

1-تکمیل فرم درخواست کد و فرم احرازهویت مشتری که به تأیید کارگزار رسیده باشد.
2-تصویر شناسنامه و کارت ملی که توسط کارگزار برابر اصل شده باشد.
3-نشانی کامل اقامت شامل کدپستی و شماره تلفن مشتری.
4-تصویر مجوزهای فعالیت به همراه اسناد مربوط به فعالیت.
5-سایر موارد به تشخیص کمیته.

مدارک مورد نیاز جهت شناسایی  مشتریان حقوقی

1- تکمیل فرم درخواست کد و فرم احرازهویت مشتری که به تایید کارگزار رسیده است
2-کپی مدارک ثبت شرکت از جمله اساسنامه شرکت.
3- کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
4-کپی آخرین روزنامه رسمی در خصوص اعضای هیات مدیره و دارندگان امضای مجاز شرکت.
5-کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضای مجاز و کلیه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل.
6-صور تهای مالی آخرین دوره مالی شرکت به همراه گزارش حسابرس رسمی و بازرس قانونی.
7-مجوزهای دریافتی جهت فعالیت شرکت.
8-کد اقتصادی و اظهارنامه مالیاتی.
9- سایر موارد به تشخیص کمیته.
لازم به ذکر است وکیل یا نماینده قانونی شخص حقیقی یا حقوقی در صورتی میتوانند موضوع پذیرش آنها را پیگیری نماید که سند رسمی وکالت از موکل خود داشته و مدارک شناسایی خود را نیز به بورس کالا ارایه نماید. متقاضیان خارج از کشور، ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی بایستی مدارک مثبته خود را به دو زبان فارسی یا انگلیسی به همراه فرم درخواست کد مشتری که به تایید سفارت یا کنسولگری ایران رسیده از طریق کارگزار مربوط به مسوول پذیرش جهت دریافت کد ارایه دهند.

زمان ارائه سفارش خرید

اخذ سفارش خرید توسط کارگزار منوط به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت خرید، حداقل به میزان مشخص شده توسط بورس کالا وکالتی می باشد.

**نکته مهم **
واریز مبلغ پیش پرداخت معامله باید یک ساعت و در بعضی از تالار ها تا نیم ساعت قبل از شروع معاملات به حساب وکالتی خریدار واریز شود .

کارگزار موظف است براساس وجوه واریزی به حساب بانکی پیش پرداخت خرید، سفارش ها را برای مشتری یا مشتریان معین ثبت و اجرا کند. تخصیص کالای خریداری شده فقط به مشتریانی امکان پذیر است که تا قبل از پایان حراج، پیش پرداخت خود را به حساب بانکی مربوطه واریز و اسامی آنها در سیستم نظارتی بورس ثبت شده باشد. در صورتی که عرضه کننده، تسویه اعتباری معامله توسط مشتریان خاصی را بپذیرد، تأییدیه عرضه کننده باید تا زمان اخذ سفارش، توسط عرضه کننده به بورس و کارگزار خریدار ارائه و در سیستم نظارتی بورس ثبت شود. درصورت خرید اعتباری مشتری می بایست مبلغ پیش پرداخت را نیز واریز نماید و درصورت انجام خرید جهت تسویه اعتباری مقدمات مربوطه را انجام دهد.

نحوه انجام تسویه بعد از تالار معاملات

* صدور صورتحساب
* پرداخت صورتحساب در موعد مقرر
* تسویه اسنادی و مالی قرارداد در اتاق پایاپای شرکت بورس کالا ایران
* صدور درخواست ثبت سفارش از سوی کارگزار خریدار
* صدور ثبت سفارش از سوی کارگزار فروشنده
* صدور حواله کالا از سوی فروشنده

صورت حساب خرید

پس از تخصیص کالا کارگزار موظف است صورتحساب خرید را به خریدار تحویل دهد .این صورتحساب شامل موارد زیر است:
1-ارزش ریالی کالا براساس قیمت خریداری شده در تالار.
2-کارمزدهای کارگزاری ، بورس کالا و سازمان بورس.
3-اعمال پیش پرداخت به عنوان بستانکاری در صورت حساب لحاظ گردد.
4- مالیات بر ارزش افزوده: براساس درصد تعیین شده در هر سال که طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده خریدار باید به حساب فروشنده واریز کند.

نکات مهم

1-خریداران سه روز کاری فرصت دارند تا مبلغ صورتحساب را تسویه نمایند و در صورتی که بعد از ساعت 13.00 در روز سوم اقدام به واریز وجه صورتحساب نمایند مشمول جریمه به مبلغ 0.25 درصد ارزش قرارداد به ازای هر روز تا خیر می شوند .
2- فرصت تسویه با تاخیر قرارداد 3 روز کاری می باشد و پس از آن قرارداد فسخ می گردد ( در صورت فسخ قرارداد ، از خریدار جریمه فسخ به میزان 5 درصد ارزش قرارداد و کارمزدهای مربوطه از محل پیش پرداخت اولیه اخذ می گردد.).

سامانه آنلاین(معاملات آنلاین)


لینک‌های ورود به پنل معاملاتی چیست؟

از طریق نشانی online.refahbroker.ir یا silver.refahbroker.ir می توانید وارد پنل معاملاتی کارگزاری بانک رفاه شوید، همچنین جهت دانلود نرم افزار همراه پلاس کارگزاری (نرم افزار نسخه تلفن همراه) می توانید وارد صفحه همراه پلاس به نشانی mobile.refahbroker.ir و نسبت به دانلود اپلیکیشن اقدام نمایید.
 

نحوه واریز آنی وجه به حساب کارگزاری چگونه است ؟

از طریق گزینه واریز آنی در پنل معاملاتی و وارد کردن مبلغ مورد نظر تا سقف 500 میلیون ریال در روز می‌توانید موجودی پنل معاملاتی حساب نزدکارگزاری را افزایش داد.

چرا سهمی را که خریده‌ام در پرتفوی خود نمی‌بینم؟

زمانی‌که کارگزار ناظر سهم شما کارگزاری غیر از بانک رفاه باشد امکان مشاهده آن سهم در پرتفوی شما وجود ندارد و حتی ممکن است کارگزار خریدار سهم شما کارگزاری بانک رفاه باشد (تنها سهم را از کارگزاری بانک رفاه خرید کرده باشید) ولی به دلیل افزایش سرمایه، کارگزار ناظر سهمتان به حالت پیش‌فرض (سپرده‌گذاری مرکزی) تغییر یافته باشد که در آن صورت هم باید تغییر کارگزار ناظر دهید.

چرا با همان نام کاربری و رمز در سامانه تحت وب را نمیتوانم در نرم افزار اجرا کنم؟

به هنگام ثبت نام‌کاربری و رمزعبور در نرم افزار به حروف کوچک و بزرگ باید دقت شود.

آیا در سامانه معاملات آنلاین خرید یک سهم از محل فروش سهم دیگر به صورت همزمان امکان پذیر است؟

بله؛ در سامانه معاملات آنلاین خرید سهام از محل فروش سهام دیگر در‌‌صورت کافی بودن موجودی حاصل از فروش برای خرید، به صورت همزمان امکان‌پذیر است.

آیا در استفاده از سامانه معاملات آنلاین، تغییر کارگزار ناظر جهت فروش سهامی که ناظر آنها کارگزاری‌ دیگری است الزامی می‌باشد؟

بله؛ تغییر کارگزار ناظر جهت فروش سهام نزد کارگزار فروشنده، در صورتی که کارگزار ناظر آن سهم نمی‌باشد، ضروری است.

اولویت‌ بندی سفارش‌ها در سامانه معاملات، چگونه انجام می‌شود؟

اولویت سفارش‌های وارد شده به سامانه، ابتدا بر‌اساس قیمت می‌باشد و برای سفارشات با قیمت یکسان، اولویت زمانی مطرح می‌گردد که باعث تشکیل صف خرید و فروش می‌شود. بر‌اساس اولویت قیمت، یک سفارش خرید (فروش) اوراق بهادار با بیشترین(کمترین) قیمت در ابتدای صف خرید (فروش) قرار می‌گیرد و بر‌اساس اولویت زمان، سفارشی که زودتر وارد سامانه معاملات شود جلوتر از سفارش هم قیمت خود قرار می‌گیرد. معامله هنگامی انجام می‌شود که سفارشهای خرید و فروش، قیمت یکسان داشته باشند.

چگونه از کل دارایی‌های خود مطلع شوم؟

افرادی که احراز هویت سجام شده‌اند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (ddn.csdiran.com) در بخش گزارش دارایی می‌توانند دارایی خود را مشاهده و در صورت نیاز در پنل معاملاتی خود اقدام به تغییر کارگزار ناظر نمایند.

چرا افزایش سرمایه سهام به سبد من اضافه نمی گردد ؟

افزایش سرمایه زمانبر است و هنگامی که قابل معامله گردد به سبد اضافه می گردد.

نحوه واریز وجه بیش از مبلغ 500 میلیون ریال چگونه است ؟

از طریق واریز به یکی از شماره حساب های کارگزاری بانک رفاه که در وبسایت کارگزاری (https://refahbroker.ir/bank) اعلام شده است و سپس اطلاعات فیش بانکی را از درگاه انلاین قسمت واریز وجه- ثبت فیش  تکمیل نموده در صورت تایید واحد مالی حساب مشتری شارژ می گردد. شایان ذکر است اطلاعات  واریزکننده درفیش بانکی باید بنام کسی که میخواهد حساب آنلاینش در کارگزاری شارژ شود باشد در غیر این صورت کارگزاری مبلغ را به حساب واریز کننده عودت می دهد.

مبلغ حاصل از فروش سهام به صورت آنلاین به چه حسابی واریز می‌گردد؟

مبلغ حاصل از فروش سهام به‌صورت آنلاین به حساب نزد کارگزاری افزوده می‌گردد و اگر مشتری قصد خرید از محل فروش را داشته باشد باید حساب نزد کارگزاری را انتخاب نماید.

چرا نمی‌توانم سهم خود را بفروشم؟ پس از ارسال سفارش فروش با پیغام خطای 'دارایی شما برای قراردادن این سفارش کافی نمی‌باشد' مواجه می شوم!

شما در سه ‌حالت با این پیغام مواجه خواهید شد:
شما این سهم را ندارید.
شما یک سفارش فعال روی این سهم دارید.
کارگزار ناظر سهام مربوطه کارگزاری دیگری است. لذا شما باید نسبت به تغییر ناظر سهام مربوطه اقدام نمائید. این حالت حتی زمانی‌که این سهام را از این کارگزاری خریداری نموده باشید نیز قابل رخ دادن است.

منظور از 'ح' که گاهی درپایان اسم یک شرکت یا نماد آن آورده می‌شود چیست؟

ح" نمایانگر حق تقدم سهام مورد نظر است که به انتهای نماد شرکت اضافه می‌شود.

تسویه معاملات چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پس از انجام معاملات، تسویه معاملات بین فروشنده و خریدار توسط کارگزار فروشنده و کارگزار خریدار از طریق شرکت سپرده‌گذاری‌ مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام می‌شود. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان امین، نقش اتاق پایاپای را ایفا می کند. تسویه معاملات دو روز کاری بعد از انجام معامله (T+2) صورت می‌گیرد. شایان ذکر است برای درخواست وجه بایستی در سامانه‌های معاملات برخط مبلغ درخواست برداشت وجه را ثبت نمایید.

محدودیت حجمی در ورود سفارشات به چه معناست؟

محدودیت حجمی، حداکثر تعداد اوراق بهاداری است که در هر نماد معاملاتی طی هر سفارش درسامانه‌ی معاملات وارد می‌شود.


پذیرش مشتریان


چگونه ثبت نام سجام و ثبت نام کارگزاری را انجام دهم؟

برای سرمایه‌گذاری در بورس و خرید و فروش سهام از طریق کارگزاری بانک رفاه کافی است از طریق لینک افتتاح حساب اطلاعات خود را تکمیل کرده که با ثبت نام در کارگزاری بانک رفاه ثبت نام سجام نیز بصورت همزمان انجام میشود.
 

چگونه احراز هویت سامانه سجام را انجام دهم؟

برای احراز هویت سامانه سجام به صورت غیرحضوری میتوانید از طریق لینک (احراز هویت غیرحضوری کارگزاری بانک رفاه) و برای احراز هویت به صورت حضوری میتوانید به شعب کارگزاری و یا به نمایندگی های بانکی کارگزاری رفاه کارگران و نیز شعب پیشخوان مراجعه نمایید.

تغییر کارگزار ناظر چه زمانی انجام میشود؟

دارایی سهامداران در هر یک از نمادهای معاملاتی زیرنظر کارگزار خریدار سهم است که به آن کارگزار ناظر گفته می‌شود. سهامداران صرفا از طریق کارگزار ناظر خود در آن نماد معاملاتی می‌توانند دارایی خود را به فروش برسانند. جهت فروش سهمی که کارگزار ناظر آن کارگزاری بانک رفاه نیست لازم است کارگزار ناظر آن نماد تغییر داده شودافرادی که سجامی شده اند جهت دریافت برگه سهم خود میتوانند وارد سایت ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه نمایند.

چگونه اوراق تسهیلات مسکن را خریداری کنم؟
  • نخستین گام: ثبت نام در سایت کارگزاری  بانک رفاه که همزمان با ثبت نام در کارگزاری ثبت نام سجام شخص نیز انجام میشود.
  • دومین گام: احراز هویت سامانه سجام جهت دریافت کد بورسی.
  • سومین گام: واریز مبلغ برای خرید اوراق تسهیلات مورد نیاز،به حساب های کارگزاری بانک رفاهکارگران.
  • چهارمین گام: خرید اوراق تسه که هم بصورت انلاین میتوانید با جستجوی اوراق تسهلات مسکن(تسه) در پرتفوی انلاین خود آنرا خریداری نموده و نیز برای  خرید بصورت حضوری میتوانند به شعب کارگزاری بانک رفاه مراجعه کنند.
آیا برای خرید سهام یا اوراق بهادار از فرابورس، به کد معاملاتی جداگانه نیاز است؟
خیر، با همان کد معاملاتی بورسی می‌توانید در بازارهای فرابورس نیز اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار کنید. اوراقی مانند اوراق تسهیلات مسکن نیز با همین کد خریداری می‌شود.
 
آیا کارگزاری‌ها کد بورسی را رایگان صادر می‌کنند؟
بله، کارگزاری‌ها برای صدور کد بورسی هزینه‌ای از شما اخذ نمی‌کنند.
 
مشکلی از بابت افتتاح حساب در چند کارگزاری وجود ندارد؟
خیر، برای معاملات اوراق بهادار می‌توانید در چندین کارگزاری حساب داشته باشید. البته همانطور که ذکر شد، کد بورسی شما مانند کد ملی است و هرشخص فقط یک کد دارد ولی با همین کد، در کارگزاری‌های مختلف می‌توان افتتاح حساب انجام داد.
 
آیا مشتریان می توانند نزد چند کارگزار حساب داشته باشند؟
بله، هر مشتری می تواند نزد هر کارگزار یک حساب داشته باشد هرچند به دلیل دریافت خدمات بهترتوصیه می شود هر مشتری فقط با یک کارگزارکار کند.
 
آیا ممکن است کسی در اولین دقایق بازار بورس سهامی را بخرد و ساعتی بعد همان را بفروشد؟
بله. با راه اندازی سیستم جدید معاملاتی امکان فروش سهامی که همان روز اقدام به خرید کرده‌اید را دارید.
 
منظور از "ح" که گاهی در پایان اسم یک شرکت یا نماد آن آورده می‌شود چیست؟
نمایانگر حق‌تقدم سهام مورد نظر است که به انتهای نماد شرکت اضافه می‌شود و همچنین در ابتدای نام شرکت نیز خواهد آمد.
 
چنانچه یکی از شرکتهای بورسی آگهی پذیره‌نویسی سهام از حق‌تقدم‌های استفاده نشده را منتشر کند، برای پذیره‌نویسی آیا علاوه بر قیمت اسمی سهام (100 تومان) باید مبلغ دیگری به ازای هر سهم به حساب شرکت واریز کرد؟ این مبلغ چگونه تعیین می‌شود؟

حق‌تقدم اوراقی است که در اختیار سهامداران قبلی شرکت قرار می‌گیرد و این سهامداران می‌توانند از آن استفاده کنند و در افزایش سرمایه شرکتکنند و یا اینکه آنها را در بازار بفروشند. در صورت شرکت نکردن در افزایش سرمایه(واریز نکردن مبلغ 1000 ریال به ازای هر سهم) و نیز نفروختن آنها در بازار در این مهلت، دوباره آگهی عرضه عمومی ارائه می‌شود و در یک فرصت مشخص این اجازه را می‌دهند تا حق‌تقدم‌های باقیمانده برای تکمیل افزایش سرمایه شرکت در بازار به هر نرخی که عرضه و تقاضا تعیین کند بفروشند. این مبلغ به حساب دارندگان حق‌تقدم که از آن استفاده نکرده‌اند واریز می‌شود. شخصی که اوراق حق‌تقدم را به دست آورد باید با واریز مبلغ 1000 ریال به حساب شرکت در افزایش سرمایه شرکت نماید.