پایان عرضه اولیه کرومیت| به هر کد چند سهم رسید؟

پایان عرضه اولیه کرومیت| به هر کد چند سهم رسید؟

شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا (سهامی عام)، سهام خود را در فرابورس ایران عرضه کرد، این عرضه اولیه در روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه با روش ترکیبی که شامل دو مرحله بود، انجام شد. در این عرضه اولیه، ۱۲ درصد سهام شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا به قیمت ۵۶۹۷ ریال برای هر سهم به خریداران رسید. این قیمت کشفی کمتر از قیمت ارزش‌گذاری شده ۶۶۳۵ ریال برای هر سهم بود.

مرحله اول؛ ورود صندوق‌ها
 

در مرحله اول عرضه اولیه شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا (سهامی عام)، ۴ درصد از سهام این شرکت معادل ۶۲ میلیون برگه سهم به روش حراج برای فروش به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط در نظر گرفته شد. در این مرحله، ۷۳ صندوق سرمایه‌گذاری از طریق رقابت، سهام شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا را خریداری نمودند.

مرحله دوم ؛ ورود خریداران حقیقی و حقوقی

در مرحله دوم عرضه اولیه ، ۸ درصد از سهام به سایر سرمایه‌گذاران به قیمت ثابت ۵۶۹۷ ریال برای هر سهم فروخته شد. این قیمت ثابت بر اساس قیمت کشف‌شده در مرحله اول حراج بود. در این مرحله، ۸۱۶ هزار و ۸۹ کد سرمایه‌گذاری، شامل ۸۱۵ هزار و ۳۹۷ کد حقیقی و یک هزار و ۶۹۲ کد حقوقی، سهام شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا را خریداری کردند، در نتیجه به هر کد حقیقی ۱۵۹ سهم به ارزش حدودی 90 هزارتومان اختصاص یافت.
 
آشنایی کامل با جزئیات عرضه اولیه کرومیت (شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا )

نظر خود را ارسال کنید