چگونه سهام خود را در بورس بیمه کنیم؟| آغاز فروش اوراق تبعی سبد سهام

چگونه سهام خود را در بورس بیمه کنیم؟| آغاز فروش اوراق تبعی سبد سهام

بنا بر اعلام بورس تهران، اوراق اختیار فروش تبعی سبد سهام یا همان اوراق طرح بیمه پرتفوی سهام سازمان بورس (کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان) از شنبه ۲۱ آبان در نماد «سهام‌یار» و در روزهای آینده این نماد به عموم عرضه خواهد شد.
یکی از بندهای اصلی بسته حمایتی بازار سرمایه که مورد تایید مقامات رده عالی اقتصادی کشور قرار گرفت، بیمه سبد سهام یا همان اوراق تبعی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است که ۹۶ درصد سهامداران حقیقی را پوشش می‌دهد.
سررسید اعمال این اوراق یک ساله بوده و مبلغ تعهد خرید ۲۰ درصد بالاتر از ارزش ترکیب سبد افراد در آخرین روز معاملاتی چهارشنبه، ۴ آبان ۱۴۰۱ است.
هفته گذشته «امیرمهدی صبایی»، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: نماد «سهام یار»، نمادی است که برای بیمه سهام سهامداران در نظر گرفته شده است.
وی گفت: سهامداران دارای پرتفوی کمتر از ١٠٠ میلیون تومان می‌توانند با خرید یک ریالی این نماد پرتفوی سهام خود را بیمه کنند و تا زمان سررسید بازدهی حداقل ٢٠ درصدی برای آنها تضمین شود.
 

آغاز فروش اوراق تبعی سبد سهام از روز شنبه ۲۱ آبان

فروش اوراق تبعی سبد سهام یا همان اوراق طرح بیمه پرتفوی سهام سازمان بورس (کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان) از شنبه ۲۱ آبان در نماد «سهام‌یار» آغاز و تا روز شنبه ۲۸ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
شرکت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به شماره ۱۱۵۰۰۸ /۱۲۲ به تاریخ ١٦ آبان ماه ١٤٠١ در خصوص انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سبد سهام، صندوق تثبیت بازار سرمایه در نظر دارد اوراق اختیار فروش تبعی سبد سهام در نماد «سهام‌یار» با هدف حمایت از سهامداران حقیقی منتشر کند.
 

سهامداران از چه تاریخی و چگونه می توانند نماد سهام یار را خریدارای کنند؟


سهامداران می‌توانند به صورت آنلاین و حضوری  از طریق کلیه کارگزاری‌ها و شعب‌ آنها از امروز ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ تا شنبه آینده یعنی ۲۸ آبانماه به مدت شش روز کاری این نماد را خریداری کنند، فقط سهامداران دقت فرمایند که مهلت قانونی همین ۶ روز است و تمدید نخواهد شد.
 

نحوه خرید در سامانه به چه صورت است؟

نحوه معامله در نماد سهم یار یک واحد ۱ ریالی خواهد بود و کل پرتفوی ۱۰۰ میلیون تومانی  فرد را برای یک سال بیمه می‌ شود.
در زمان خرید، سهامداران تعداد  و قیمت را  ۱ ریال درج می کنند و گزینه خرید را می‌زنند و خرید انجام می‌شود و سبد سهام دارندگان پرتفوی زیر یکصد میلیون تومان بیمه می شود؛ البته اگر  فردی که در چهارم آبان ماه پرتفوی بالای ۱۰۰ میلیون تومان داشته باشد و این نماد را خریداری کند مشمول این بیمه سبد سهام نخواهد شد.

نظر خود را ارسال کنید